Ugrás a tartalomra
regényírás - könyvírás
  • Kapcsolat
  • Blog

film

Látni a történeted

szerda - 08:00 by Barnóczky Ákos

történet
sztori
film
forgatókönyv
Látni a történeted

Nem tudom, hogy veled volt-e már ilyen, de én határozottan emlékszem: az első nyomtatásban megjelent írásom előtt folyton úgy intéztem, hogy az akinek épp megmutatom a legújabb „remekművemet”, az a jelenlétemben olvassa azt el, hogy közben figyelni tudjam a reakcióit.

Az utóbbi másfél hónapom azzal telt, hogy egy történetem moziba juttatásán dolgoztunk, és bár a legtöbb ember – és elsősorban a média – számára rendezőként jelentem meg a Login című filmem kapcsán, számomra sokkal fontosabb volt az írói énem gyümölcsének, a forgatókönyvnek a fogadtatása.

  • Tovább a Látni a történeted című tartalomra
  • 8 comments
  • A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
  • 10074 reads

Bájos-e az író, ha naiv?

szerda - 07:00 by Barnóczky Ákos

avagy ami az Adaptation trilógiából kimaradt
film
regény
művészi szabadság
siker
Bájos-e az író, ha naiv?

Attól függ, hogy honnan nézzük. Párkapcsolati szempontból talán (maradjunk annyiban, hogy ízlés dolga), szakmai szempontból viszont, nem igazán.

Egy naiv író jó úton tart afelé, hogy „minden” üzletember, „minden” szerkesztő, „minden” producer, „minden” kiadó, „minden” megrendelő becsapja, átvágja, meglopja, kicsesszen vele… stb., stb.

És még csak nem is ez a legrosszabb, ami várhat rá.

  • Tovább a Bájos-e az író, ha naiv? című tartalomra
  • 1 comment
  • A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
  • 5065 reads

Mi kell ahhoz, hogy megfilmesítsék a regényedet?

szerda - 09:15 by Barnóczky Ákos

(Adaptation trilógia – 3. rész)
adaptáció
forgatókönyv
magyar
film
regény
Mi kell ahhoz, hogy megfilmesítsék a regényedet?

(A trilógia második része itt olvasható.)

Cikksorozatunk befejező részében elérkeztünk a legfontosabb kérdéshez: milyen az a regény, amiből „a hazai viszonyok között is készülhet később mozi”?

Semmi esetre se egy olyan történet, ahol egy SWAT team lecsap egy terrorista szervezetre, miközben szitává lőnek huszonkilenc Bentley-t, felrobbantanak egy felhőkarcolót, és porral teszik egyenlővé a New York-i Szabadságszobrot. És nem csak azért, mert egy ilyen vállalkozás költségvetése vetekedne egy komolyabb megyeszékhely éves GDP-jével, hanem azért, mert ha egy magyar producer belevágna egy történet megfilmesítésébe, akkor azt csak olyan sztorival tenné, amelyiknek valami köze azért csak van a magyar valósághoz.

  • Tovább a Mi kell ahhoz, hogy megfilmesítsék a regényedet? című tartalomra
  • 6 comments
  • A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
  • 9448 reads

Regényfóbia

kedd - 17:00 by Barnóczky Ákos

(Adaptation trilógia – 2. rész)
film
adaptáció
magyar
regény
forgatókönyv
Regényfóbia

(A trilógia első része itt olvasható.)

Mi az oka a magyar filmeseknél tapasztalható negyedszázada indult regényfóbiának? Hiszen, régebben szinte minden komolyabb magyar prózai műből született film vagy tévéjáték. Kb. itt jártam gondolatban, mikor feltettem magamnak a kérdést: egyáltalán, mi kell ahhoz, hogy megfilmesítsenek egy regényt?

  • Tovább a Regényfóbia című tartalomra
  • 2 comments
  • A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
  • 6012 reads

De mi van a magyarokkal?

csütörtök - 14:00 by Barnóczky Ákos

(Adaptation trilógia – 1. rész)
film
magyar
regény
forgatókönyv
adaptáció
De mi van a magyarokkal?

Nemrég néztem meg a Beavatott trilógia második részét (A lázadó címmel), és csak most vettem észre: ez is egy regény alapján készült! Visszagondoltam az utóbbi hónapokban szerzett moziélményeimre, és kiderült, hogy mostanában szinte csak regényadaptációra váltottam jegyet.

Ha filmesztéta lennék, lehet, hogy azon kezdenék el pörögni, hogy mi ez a fantáziátlan, kockázatkerülő, álomgyári gyávaság. Nincsenek eredeti ötleteik? Sikerregényekkel, cult comics-okkal, második részekkel – sőt, nagyképűen tri- és tetralógiáknak nevezett, nyakuknál előrángatott további folytatásokkal – próbálják a kreativitás hiányát ellensúlyozni?

  • Tovább a De mi van a magyarokkal? című tartalomra
  • 3 comments
  • A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
  • 6139 reads

Az utolsó szabad művészet

szerda - 08:20 by Duncan Shelley

siker
regény
színház
film
művészi szabadság
reneszánsz

Az egyik íróműhely végén arról beszélgettünk, hogy mi lesz a regény jövője. Eléggé pesszimista volt a légkör.

Az emberek egyre kevésbé olvasnak, a regény elavult műfaj, mindent kitölt a tévé, a számítógép, az internet, a mozi és a videojáték. Ezeket az érveket szokták felemlegetni a médiában, és ezen a bizonyos műhelyen is előkerültek.

De ez csak látszat. A jelek egészen mást mutatnak. Egész pontosan azt, hogy a regény új reneszánsza közeleg.

Hogy mire is alapozom mindezt?

  • Tovább a Az utolsó szabad művészet című tartalomra
  • 5 comments
  • A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
  • 11815 reads

Search

Bejelentkezés

  • Jelszó visszaállítása